Sommaravslutningar och sommarlov

Nu är sista veckan i barnens skola här, avslutningar avlöser varandra och massor med skojiga saker händer på skolan, vi har haft en internationellfestival, sommaravslutning för Vidars klass, avslutning på badet för Ellas klass, mysiga utflykter och vara dagar vid sjön 


Idag fick jag en varning på min telefon att vi kommer ha en värmebölja här tills på fredag, ALLTSÅ det är så otroligt varmt här så det är inte ens trevligt längre, jag veeeet att det är många som önskar att de hade sådan här värme, men 33 grader utan AC är inte kul, ingen kan sova, alla är lite irriterade och allt som ska göras ute innefattar svett, stånkande, och byte av kläder. 

Det ska bli så skönt med sommarlov! Vi åker till Sverige den 11/7 och jag har redan börjat fantisera om vad jag ska köpa på Ica när vi kommer till Åhus. 

1. Dem där hårda ostbågarna som är starka 
2. Prinskorvar ( som ska ätas direkt ur förpackningen )
3. Köttbullar och rödbetssallad
4. Godis 
5. alla Olw chips
6. Köpa kött utan få svindel av priset
7. räkost och frallor 

Nej nu ska jag gå och hänga lite vid kylskåpet för att få lite kyla 


Vattenkrig
Kvällsöl på uteplatsen
På forchbad i Zollikon
Forchbad i Zollikon
Fikonträd vid sjön
Molly badar
På promenad i skogen
Picknick i trädgården
pimpat uteplatsen
Internationella festivalen på skolan
Internationella festivalen
Mycket mat som lagats av föräldrarna på skolan
På stranden i küsnacht
Ella redo för sin 5 dagar långa fieldtrip med skolan
Vidar redo för sin fieldtrip på 3 dagar
En dag på stranden
Sommaravslutning i Ellas klass
Sommaravslutning för Vidars klass
Här går jag med molly nästan en gång om dagen, liften är lite svalare här
Heeeeta dagar
1 kommentar
Anonym

Längtar mig sjuk efter er ❤️❤️❤️❤️❤️