Varma dagar

Dagarna flyter på och vi njuter av de varma kvällarna. I förra veckan var Ella på utflykter med skolan, de har en unit just nu som heter - where we are in time and space. De läser därmed mycket om arkeologi och historia. Väldigt intressant tycker jag såklart eftersom det är det jag läste på universitetet. Ella har berättat detta i skolan så jag har blivit inbjuden till att prata i klassen, jag har inte riktigt bestämt mig ännu om jag kommer att göra det, men jag får se.

Vidar har inte haft någon utflykt ännu, deras unit heter hos we express ourselfes så de har skrivit brev och postat dem runt om i världen. Vidar skickade ett brev till en kompis i Sverige.

Jag har varit på två parents coffee som arrangeras av klassföräldrarna i varje klass, där går vi igenom hur vi ska göra med presenter osv. Mycket trevligt att träffa alla föräldrar och bara prata.

Imorgon är det dags för nästa hike, denna gången ska vi till Toggenburg, och tydligen ska vi åka upp för berget med något som heter bucketlift och är precis som det låter.... En låda som man åker upp med?! Ska bli intressant. Massor av bilder kommer upp imorgon.

Annars så tillbringar vi helgerna i och runt hemmet, det har varit fantastiskt väder här hela augusti och september så många kvällar och eftermiddagar till tingar vi i parken eller på stranden.

Nu ska jag snart till skolan för att hämta barnen, sen ska Vidar ha fotbollsträning.

Xxx

1 kommentar
Mamma

Vilka underbara dagar ni har och denna skola 🙏🏼 verkar helt underbar , så glad för att barnen får uppleva detta
Och du Jennie far fram bland bergen 🙈 Som den värsta Alpmänniska , hi hi du som bara varit uppe på tjugekull som högst tidigare.
Kram hoppas godiset kommer fram innan helgen
Imorgon far jag till Island spännande
Älskar er ❤️