Helg

Så var det äntligen helg. I fredags behövde David bilen så jag tog Råget in till Zürich och sen vidare till skolan för att hämta barnen. När barnen slutat fick de leka en stund på lekplatsen på skolan innan vi gick ner till tåget. Vi tog tåget ner till Zürich. Jag hade kollat upp en japansk affär som vi skulle gå till. Det är väldigt populärt på youtube att olika personer köper japanskt godis och sen testar det. I affären hade de massor av spännande godis och chips så vi köpte så mycket vi orkade bära. 


Väl hemma igen så testa vi alla olika sakerna och satte betyg på det, populärast var den rosa förpackningen längst till höger, det var ett litet runt kex fylld med choklad. Värst var Takochips som var ett litet chips med smak av bläckfisk och skaldjur! Blä! 

Igår ( lördags) så hade vi en slappedag på förmiddagen, barnen spelade schack , vi kollade på någon film och bara hängde. På eftermiddagen tog vi bilen och körde till Zürich, den behövde en tvätt efter all slask som smutsat ner den. Vi klrde sedan Vidar till vår favorit park Zurich horn där vi promenerade längst med sjön 
 

Härligt väder, och man kunde riktigt känna hur solen värmde. 

Vi köpte charkisar på Globus, belotta skinka och tryffel salami. 


Till kvällsmat blev det barnens favorit ostfondue. 

Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, vi får se vad vi är sugna på. 

Vi har beställt en resa på sportlovet!!! Alla brukar åka skidor på sportlovet men eftersom vi kan göra det varje helg här så drar vi till värmen istället! Vi har bokat flyg och hotell i Dubai! Vi älskade Dubai när vi var där senast så vi längtar! Vi dka testa ett nytt hotell denna gången, hotellet heter Le Meridien Mina Seyahi Beach Resort & Marina. Det ligger vid stranden så vi kan både bada i pool och i havet. Så härligt det ska bli! Jag behöver verkligen sola, jag blir så otroligt blek på vintern. 



Ha det bra alla !! 

1 kommentar
Mamma

Vilken härlig helg 😘 Man behöver slappa ibland , tror jag ni åker till värmen varför trängas med alla "turister" i skidbackarna 😀 Såååå härligt att åka till Dubai ☀️ Vi tittar också på det fast i november på dagen D 🎂💃🏼🍷🙈 längtar efter er och så härligt att prata med er på FaceTime 😘😘 kram