Hemmafru

I måndags var jag som vanligt ute och gick med min gågrupp, det är så skönt att kickstarta veckan med en lång promenad, snacka med de andra och se nya miljöer som man kanske inte hade hittat själv. Det bästa är att man kan fråga alla de rutinerade expatsen om tips och trix, hur man ska fira fettisdagen här tex, överallt kan man se att det görs reklam för fastnacht det säljs konstiga platta tårtbottnar, och tydligen så ska det vara en fastnacht karneval i Zürich den 14 februari, där flera tusen människor samlas och ser på  karnevalen. 

Igår var jag på parents coffee med Ellas klass, det är klassföräldrarna som anordnar det en gång per termin för att sitta och prata och lära känna varandra. 
Jag och den andra klassmamman i Vidars klass ska ha vår parents coffee den 10 februari, hemma hos oss. Så jag måste börja planera vad jag ska bjuda på, jag tror jag ska göra kanelbullar och fröknäcke och bjuda på lite Fika / ostbricka. Det blir säkert bra. 

Idag ska jag träffa museumklubben på ett museum som nu har en utställning och kinesisk kultur och tecken. Ska bli kul! Barnen har precis blivit lämnade i skolan. 

Här är en bild på min gågrupp 


Kram
1 kommentar
Mamma

Friskus , så mycket som du rör på dig har Du väl aldrig gjort 😀 Så härligt väder ni verkar ha, här har det äntligen slutat blåsa efter sex dagar med Is vindar .., så tröttsamt men lite ljusare på kvällarna
Så mysigt att ha mammorna hemma hos er 😘 Kanelsnäckor låter bra eller äppelpaj med vaniljsås 😘 Saknar barnen hoppas det är bra med dem och att Engelskan går bra så duktiga ❤️❤️
Kram till er