Historia

Jo i onsdags gick jag en guidad tur igenom Zurich tillsammans med andra föräldrar från skolan. Guiden var en föredetta historielärare från skolan. 

Vi fick höra många intressanta historier från Zürich historia, då jag verkligen älskar historia så lyssnade jag med stora öron. Jag hoppas att jag kommer ihåg mycket så jag kan berätta lite när vänner och familj kommer hit. Gamla staden i Zürich som är från medeltiden är riktigt häftig, och då man byggde husen i sten redan då är mycket bevarat.

Igår när jag öppnade brevlådan låg där ett paket, när jag öppnade det stod det att kommunen ville tacka oss invånare för att vi haft överseende med vägbygget som varit under augusti och september månad. ( detta vägbygge har varit ca 400 meter från oss då har inte varit något jobbigt alls. Men bakom meddelande fanns en chokladkaka! Så gott och så uppskattat ! Tack Küsnacht germinder för detta 👍🏼



Barnen har också fått sina fina klassfoton! Så fina 


Ellasbhar jag inte här tyvärr då hon har dem i sin skolväska meniga ska ta och läggs upp det också jag lovar. 

Kram
3 kommentarer
Mamma

Sååå mysigt ni har det , man får ha fejk fredagar ❤️

Mamma

Sååå mysigt ni har det , man får ha fejk fredagar ❤️

Mamma

Kan tänka mig att du trivdes på den historie lektionen , jag ska också läsa på lite innan vi kommer 😘