Mamma och pappa på besök

I helgen var mamma och pappa här och hälsade på. Det var så otroligt mysigt att få visa dem Zurich, Kusnacht, barnens skola, alperna och skidorten Davos. Jag förstår inte hur vi hann med allt på bara några dagar! 

På fredags kvällen när mamma och pappa kommit med tåget från flygplatsen bjöd jag och David på ost fondue här hemma, för att inte somna av matkoma så gick vi tuben runda i Kusnacht, vi gick igenom centrum och ner till sjön där vi tittade på alla glittrande lampor på andra sidan sjön. Vi avslutade med att gå till hotell sonne där barnen åkte skridsko och vi vuxna värmde oss med lite glögg. 

På lördagen åkte vi in till Zürich och njöt av alla julmarknader, vi fikade på ett mysigt café och vandrade runt i flera timmar. 

På söndagen tog vi bilen och körde till Davos som är en fin skidort, vi lyckades till och med få upp mamma på över 2000 Meters Höjd!!! 

På måndagen var David tvungen att jobba så mamma och pappa fick följa med mig på min gå grupp som jag träffar varje måndag. Vi gick en fin runda och alperna visade sig från sin bästa sida och visade sig i horisonten! 

Det var med en klump i magen som jag sedan vinkade hejdå till mamma och pappa på tågstationen! Hoppas att de kommer snart igen!! 

Här är lite bilder från vår helg! 


Handlar tårta på Hanolds i kusnacht 


Skridsko På sonne hotell


Utsikten från tåget i Davos 


Lite bloodymary på ett hotell i Davos 


De fina alperna som vi fick se från zumikon

Kram kram 
1 kommentar
Mamma

Det var en helt underbar helg ❤️❤️ Fattar inte heller hur vi hann så mycket 🏔⛷🏃🏽🎓 mm , inte bara du som hade en klump i magen vid stationen usch hatar att säga hejdå tur barnen var i skolan 😪 Saknar er redan, men så skönt att ha bilder på hur ni har det i huset , lilla julgranen , skolan mm mm
Älskar er kram mamma