Vardag

Så börjar vardagen kännas lite mer "normal" idag har jag först lämnat barnen i skolan och sedan kört hem för att tvätta, sortera, vika och stryka tvätt. Tiden går ganska fort innan det är dags att hämta barnen i skolan. Ikväll är det åter dags att gå på föräldramöte, idag är det för Ellas klass, ska bli intressant att få höra om de olika ämnena som hon ska läsa nu i höst. 

Väldigt trevligt att föräldraorganisationen erbjuder barnpassning så jag kan gå även om David inte är hemma. Barnen leker i gymnastikhallen eller ute på lekplatsen när jag sitter inne och lyssnar på rektorn/ klassföreståndaren.

En sak som jag lagt märke till här på denna skolan är att rektorn står ute på skolgården och hälsar alla barnen välkomna och hälsar godmorgon varje dag när barnen och föräldrarna börjar komma på morgonen! Väldigt trevligt med en rektor som är så synlig. 

Nej nu ska jag åka iväg och hämta dem från skolan. Kram på er!
1 kommentar
Mamma

Tänk jag låg och funderade på detta igårkväll, tänkte hur ska hon lösa detta 😞 och så läser jag här så otroligt underbart , där har de verkligen tänkt till så att alla kan vara med , så skönt med vardag igen , och håller med jag är också spänd på ämnena . Vilken närvarande rektor och så härligt för barnen och föräldrarna , det ger ju en vi känsla.. Nu blir Gammelmormor och Maggan glad de är så lyckliga över dina uppdateringar , det blir vi alla❤️ så härligt att höra om era dagar i Schweiz . Här har det regnat hela dagen
Kram mamma

Svar: Ja det är verkligen en skola som man känner sig välkommen i! Inga snobbigheter utan alla mammor är jätte trevliga!
Jennie Nordström