Jul

Jag vet, jag vet, Det är sååå längesedan jag skrev här! Men dagarna liksom bara flyger iväg och nu är det snart Julafton! 

Barnen går sin sista dag i skolan imorgon och de är väldigt taggade på att ha jullov. Höstterminerna är alltid lite kämpiga för barnen då det inte är så många rödadagar och lov, men de har kämpat på bra. 

Jag har varit väldigt duktig detta året och handlat alla julklappar i godtid. Jag brukar annars vara ute i sista sekund. 

Zürich är nu klädd i vinterskrud och hela staden har förvandlats till ett julparadis. Det är julmarknader överallt och de håller på varje dag till julafton. På de stora torgen finns mängder av matstånd och skridskobanor. Älskar det! 

(null)

(null)

(null)


Förra veckan fick vi vår första snö och det låg kvar på marken i flera dagar. Det töade ganska snabbt men uppe vid barnens skola ICS ( som ligger på 600 möh så har snön stannat kvar. 

Just nu sitter jag på bussen på väg till skolan ( David har bilen ) idag har det blivit mycket åkande fram och tillbaka eftersom barnens julavslutningar är idag vid helt olika tidpunkter . 

Vidar hade sin julavslutning kl 08:20 och eftersom jag är klassförälder i Vidars klass så var det självklart att jag skulle vara där. Ellas klass har avslutning kl 12:00 och Ella ville så gärna att jag skulle vara där så det var bara att hoppa på bussen och åka tillbaka till skolan efter ca 45 minuter hemma 😂 Jag han gå ut med hunden iaf. 

Efter Ellas avslutning blir det till att åka hem ien för att sedan åka tillbaka för att hämta fem kl 15:15. Ha ha vad gör man inte för sina barn. 

Just det Vidar ska på simning i Zollikon i eftermiddag också så det blir ytterligare en busstur för oss då, eller kanske jag kostar på mig en über ( Taxi).

Vi kommer till Åhus den 22 och vi längtar sååååå efter Sverige nu! Vi stannar dock endast tills den 26 Då vi måste hem för att packa om väskorna och sen resa till Dubai och få lite sol och värme. Ska bli fantastiskt att fira nyår i Dubai! 

Nej nu är bussen snart framme. 

Kram
1 kommentar
Anonym

Hoppas ni får en underbar resa och gott nytt år 🎉