Kalas hela dagen

I går ( söndag) var det kalas både för en flicka i Ellas klass och en pojke i Vidars klass, tursamt nog var det bara 6 minuter mellan kalasen! Vidars kalas började kl 10:00 och slutade kl 13:30 alltså 3 1/2 timme. Föräldrar och barn hängde först hemma hos dem och vi bjöds på Apero som det heter när man bjuds på dryck ( oftast vin) och snacks, snittar till. Efter en timme eller så var det dags för äventyr i skogen, en fiffig skattjakt där föräldrarna gjort stationer med olika teman, allt från att finna sitt hemland på en karta till att namnge olika träd i sin omgivning. Jag gillade delen då vi skulle bygga en trädkoja och skapa en eldstad. ( scouten i mig jublade). Efter skogsturen var det dags för tårta / cupcakes och godispåse. 

Snabbt från Vidars kalas till Ellas kalas som var ett klätterkalas på ett klättercentrum. ( ni vet klätterväggar och hinderbana på höghöjd fastspända i selar. Här fick inte föräldrar vara med så jag och Vidar roade oss i omgivningarna, vi tänkte att Vidar skulle få klättra i rep-parken ( som jag laddat upp bilder från innan) när vi gått dit inser jag att jag glömt plånboken hemma, jag hade gjort det klassiska misstaget att jag handlat i affären sedan lagt plånboken i shoppingpåsen för att sedan lägga den i köket ! Perfekt ! 

Problemet att Vidar nu inte kunde slänga runt i hinderbanan var synd! Men det gick en kall kår igenom min kropp när jag inser att jag parkerat på en parkeringsplats där man kör igenom en bomm, får en lapp som man sedan betalar för att komma ut !!!!!! Paniken!!! Utan pengar kunde vi alltså inte komma ut. Vi rusar tillbaka till bilen för att genomsöka varenda liten vrå av bilen för att förhoppningsvis hitta en liten förrymd schweizerfranc, i vår jakt hittades godisbitar, kvitton, skräp, en penna, pyssel från de tidigare ägarna av bilen. Men Inga pengar, eller jo vi hittade en svensk tia i Vidars jackficka ha ha. Så i ren ångest satt vi kvar i bilen och kollade på Netflix till kalaset var slut. 

Min sista chans var alltså nu att fråga någon förälder till barnen i Ellas klass om pengar! Fruktansvärt jobbigt då jag knappt träffat dem innan. Jag hämtar Ella och kan bara inte gå mig till att fråga så jag går till receptionen och berättar hela historien om att jag glömt min plånbok hemma och att jag nu är fångad på parkeringen. Efter lite tyska med en kollega och ett besök i ett annat rum får jag en betald biljett så jag kommer ut!!! Så kan det gå när man är tankspridd och disträ som bara jag kan vara! 


Vidar framför kojan alla byggde i skogen.

Hoppa säck tävling. 

Vi körde hemifrån kl 09:20 och var hemma igen kl 17:00 och då beställde vi pizza med leverans hem till dörren as dyrt men såååå värt det efter den dagen!

Kram 
1 kommentar
Mamma

Neeeej min stackars lilla flicka 😱 Men som vanligt fixar det sig 😘 Vilka underbara kalas , kan se hur nöjd du blev när det var naturtema 😀 Vi har hade underbara dagar i Polen , ätit gott och skrattat hejdlöst😂😂 hela det gänget är underbara , nu är det hästpyssel i trädgården som gäller nästa helg , idag har varit en sakna barnbarnen dag 😓 Så gläds över att de är på kalas och har det roligt saknar er , idag var ett stort reportage PM att CSK bör köpa in robot för att kunna op prostata ca patienter , det krävdes av prostata förbundet 👊🏾
Kram kram